När man inte orkar finns inget val...

Jag fick en tanke i natt, en tanke som faktiskt inte har slagit mig innan konstigt nog...
 
När man inte orkar mer finns inget annat val än att orka. Precis så är det ju faktiskt, det finns inga alternativ.
Har man tur finns en underbar omgivning där som har en varsin hand runt om en, likt en mur som hindrar en från att falla. Jag känner mig så lyckligt lottad att ha den omgivningen jag har. Både fysiska och "mentala" (distansvänner).
 
Glädje. Jag har haft en fantastisk Lördag och Söndag hitills. Igår spenderade jag dagen med min mamma, vi gick på änglamässa i Västerås. Jag fick så mycket skön energi och verktyg för att behandla min ilska över att vara sjuk. (Läs tidigare inlägg) Idag Söndag. Hade jag kvalitetstid med min pappa, vi gick på Gudstjänst här i Surahammar. främsta anledningen var att höra skön musik.. Det fick vi verkligen! Musiken, atmosfären och mycket bra predikan.
 
summering; Helgen har vart SÅ bra mentalt, trots stora tårar så har den också bjudit på välbefinnande psykist. Fysiska delen har tyvärr inte vart lika bra men vad gör det när energin blir påfylld på andra vis så man faktiskt klara att stå upprätt.
 
Jag tror jag börjar förstå budskapet och meningen. Jag är tacksam.
 
 
 
Det här måste ni lyssna på:
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=z9sG1ERs5vI&feature=plcp
 
http://www.youtube.com/watch?v=xraY5Rj_1UQ&feature=plcp

Kommentarer
Postat av: Malin

<3

2012-10-26 @ 13:09:19
URL: http://spillkum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0